Crowdforce hjælper virksomheder til nul fejl i produktionen

Tidligere tog det flere dage, men med ny teknologi hjælper århusianske Crowdforce virksomheder til at udarbejde produkttegninger og personlige kundetilbud på få minutter. Samtidig er tegningerne fejlfri hver gang. Resultatet kan virksomhederne aflæse direkte på bundlinjen.

Det handler om at spare tid, om at undgå dyre fejl og om at yde en bedre kundeservice.

- Mennesker begår fejl. Punktum. Men ved at automatisere nogle essentielle processer, kan de fleste fejl elimineres, og virksomhederne kan spare mange mandetimer og give kunderne bedre service, lyder det fra Thomas Arthur Nielsen, direktør i Crowdforce.

Crowdforce, som har base i Ecopark, hjælper virksomheder med at automatisere sine processer, og i løbet af det seneste år er virksomheden vokset fra en til fem medarbejdere.  

Sparer tid og fjerner fejl
Forestil dig, at du skal bestille en ny trappe og ringer til leverandøren. I telefonen bliver du spurgt, hvor høj trappen skal være, hvilket materiale den skal bygges i, om trinene skal være af træ, glas eller med tæppe på, hvordan gelænderet skal se ud og en række andre ting.

Tidligere måtte leverandøren efterfølgende bruge lang tid på at tegne og beregne ud fra dine mål. Men med designautomatisering bliver informationer straks indtastet i systemet, og i løbet af få minutter kan du få en mail med et pristilbud og tegninger af præcis den trappe, du har efterspurgt.

- Systemet er brugbart til alle konfigurerbare produkter, eksempelvis døre, vinduer, trapper, altaner. Ja, alle produkter, hvor designet i bund og grund er det samme, men lidt anderledes hver gang, eller hvor der er mulighed for at tilføje eller fjerne ting fra konstruktionen, forklarer Thomas Arthur Nielsen.

Fra tre dage til 10 minutter
For nogle af Crowdforce' kunder betyder det, at udarbejdelsen af produktionstegninger er forkortet fra dage eller uger til få minutter.

- Det første vores kunder bider mærke i, er den store tidsbesparelse. Men det, de efterfølgende er mest glade for, er, at der er nul fejl i resultaterne, siger Thomas Arthur Nielsen.

Det kan man nikke genkendende til hos Jeld-Wen, der producerer døre og vinduer.

- Tidligere kunne det tage op til tre dage at gøre en tegning klar til kunden. Nu får sælgeren tegningen og kan sende den videre til vurdering og godkendelse hos kunden i løbet af fem til 10 minutter, fortæller Dennis Hvam fra Crowdforce, der er fast CAD- og PDM-konsulent hos Jeld-Wen.

Tidligere stod fire medarbejdere for at registrere nye ordrer. I dag kræver det kun to, mens to medarbejdere i stedet tager sig af udviklingsprojekter.  

Hurtige tilbud giver flere køb
At sælgerne kan sende potentielle kunder et lynhurtigt tilbud på præcis det produkt, de har ønsket, kan måles direkte på bundlinjen.

- Kunden får en hurtig, personlig og professionel behandling - og det skaber tillid, som er en vigtig faktor i købsprocessen. Vores kunder oplever 30 procent højere købsfrekvens - simpelthen fordi de sender tilbuddet hurtigere end konkurrenten, fortæller Thomas Arthur Nielsen.

Innovation,
produktion,
& udvikling